Lepsze podpowiadanie składni kodu w Qt Creatorze, czyli ClangCodeModel

Qt Creator domyślnie ma włączone „jakieś” podpowiadanie kodu, które cośtam podpowiada, jednak nie jest ono zbyt dobre. Problem pojawia się, gdy przeciążymy operator[], aby zwracał obiekt z naszego kontenera. Przykład:

// mamy przykładową klasę:
class Pixel
{
public:
	Pixel(int x, int y, bool isVisible = true) : x(x), y(y), visible(isVisible) {}
	bool isVisible(){return visible;}
	void makeVisible() {visible = true;}
	void makeInvisible() {visible = false;}
private:
	int x;
	int y;
	bool visible;
};

// i kontener na obiekty tej klasy:
class LineOfPixels : private std::vector < Pixel >
{
public:
	LineOfPixels(){}
	LineOfPixels(std::vector < Pixel > vectorToCopy) : std::vector< Pixel >(vectorToCopy) {}
	size_t size() {return std::vector < Pixel > ::size();}
	
	Pixel& getPixelAt(int pixelNumber) {return this->at(pixelNumber);}
	Pixel& operator[](const int pixelNumber) {return std::vector < Pixel > ::operator[](pixelNumber);}
};

int main()
{
	int size = 2;
	LineOfPixels lineOfPixels(std::vector <Pixel>(size, Pixel(0, 0)));
	lineOfPixels[1].makeInvisible();
	lineOfPixels.getPixelAt(1).makeVisible();
	
	return 0;
}

Po instalacji Qt Creatora opcja Clang Code Model domyślnie jest wyłączona. Jeśli teraz w programie chcemy odwołać się do obiektu klasy Pixel przez zwykły getter:

lineOfPixels.getPixelAt(1).makeInvisible();

to podpowiadanie składni zadziała normalnie pokazując listę dostępnych składowych na każdym poziomie. Natomiast gdy zrobimy to samo przez przeciążony operator[] jak tutaj:

lineOfPixels[1].makeInvisible();

to podpowiadanie składni zgłupieje i nic nam nie pomoże. Po wpisaniu „lineOfPixels[1].” nie otrzymamy żadnej podpowiedzi.
Aby podpowiadanie składni działało poprawnie w każdych warunkach, trzeba włączyć plugin ClangCodeModel, zaznaczając opcję w Help → About Plugins… → C++ → ClangCodeModel.

Link: Parsing C++ Files with the Clang Code Model

Jeden komentarz do “Lepsze podpowiadanie składni kodu w Qt Creatorze, czyli ClangCodeModel

  1. KrzaQ

    Ciekawe, Clang code model jest domyślny od kilku już wersji, a od chyba 3.6 trzeba specjalnie włączyć stary plugin żeby w ogóle mieć wybór.

    Odpowiedz

Skomentuj KrzaQ Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *