Filtr powstał na zlecenie kolegi i został wmontowany do chińskiego wzmacniacza 200W (czytaj 20). Zwrotnica aktywna do subwoofera nie jest trudnym do wykonania układem, jednak w Car Audio mamy do dyspozycji jedynie pojedyncze zasilanie. Można użyć przetwornicy do uzyskania napięcia -12V, jednak prościej stworzyć sztuczną masę na dzielniku rezystancyjnym i wzmacniaczu operacyjnym.
Na wyjściu powyższego układu otrzymujemy 6V, które od teraz jest masą standardowego układu filtru dolnoprzepustowego. Na wejściu oraz wyjściu filtru należy zastosować kondensator w celu odseparowania składowej stałej. Schemat całego filtru:
Zamiast rezystorów 56k można wstawić potencjometr 50k z szeregowym rezystorem 10k i regulować częstotliwość odcięcia. W powyższym układzie, jak zresztą w każdym urządzeniu elektronicznym ogromne znaczenie ma odpowiednie poprowadzenie ścieżek masy i zasilania oraz jego poprawna filtracja i stosowanie kondensatorów odsprzęgających 100n przy każdym układzie scalonym. Jeśli zasilamy końcówkę mocy i powyższy filtr z jednego źródła zasilania (w tym przypadku +12V z akumulatora) konieczne jest odseparowanie napięcia zasilania końcówki od napięcia filtra przez prosty układ złożony z rezystora 100om i kondensatora 1000uF. Bez takiego „stabilizatora” po podłączeniu filtra do końcówki mocy następuje wzbudzanie całego układu poprzez spadki napięcia na zasilaniu. Można to zaobserwować w postaci falowania membrany głośnika z częstotliwością kilkudziesięciu Hz.